Tandem Humán Szolgáltató Egyesület
Egyesületünket pedagógus kollégáinkkal 1996-ban alapítottuk azzal a céllal, hogy minél szélesebb körben biztosíthassunk tartalmas szabadidős tevékenységeket, ismeretterjesztő és közösségépítő programokat gyermekek, illetve az ifjúsági korosztály számára. Munkánk során arra törekszünk, hogy magas szakmai színvonalon szervezzünk szabadidős, sport és oktatási programokat. Nagy hangsúlyt fektetünk a környezeti nevelésre, a tehetségfejlesztésre a gyermeki személyiség sokoldalú kibontakoztatására, a tanulók ismereteinek bővítésére.
Pedagógiai célkitűzéseink
Pedagógiai célkitűzéseink között szerepel a környezet megóvásának fontossága, a környezet-tudatos életmód elsajátítása, a gyermeki személyiség fejlesztése, az egyes készségek kifinomítása. Külön hangsúlyt kap a felzárkóztatás, a hátrányos helyzetből fakadó akadályok és nehézségek leküzdése, az esélyegyenlőségre irányuló törekvések. Szakmai tevékenységünk kiemelten fontos területe a tehetségfejlesztés. Egy olyan, komplex intézményi tehetségfejlesztő program kidolgozása és működtetése, mely az egyoldalú képességfejlesztés helyett, a komplex rendszerű tehetségfejlesztésre fókuszál. Az erős oldalak fejlesztése mellett jelentős hangsúlyt fektet – a tehetséggel összefüggő gyenge oldalon – olyan hiányosságokra, amelyek a tehetség fejlődését megnehezítik, vagy teljesen megakadályozzák.
Tehetségpont, tehetségfejlesztés
2012. októberétől regisztrált „Tehetségpontként” működünk. Ennek során igyekszünk minél szélesebb együttműködést kialakítani a tehetségfejlesztő szervezetekkel, tehetségpontokkal, melynek eredményeként jelentős mértékben növelhetjük gazdagító programjaink számát. Magunk is kezdeményezzük olyan rendezvények, szakmai projektek szervezését, lebonyolítását, amelyek a fenti célkitűzések megvalósítását szolgálják. Infrastruktúránk, szakmai felkészültségünk, pedagógus kollégáink képzettsége alkalmas az ilyen típusú gazdagító programok megvalósítására.
Együttműködünk nevelési-oktatási intézményekkel, közös tehetségazonosító, és gazdagító programok szervezésében, lebonyolításában. Szervezünk önálló tehetségfejlesztő programokat az együttműködő intézmények tanulói, valamint külső jelentkezők számára is. Rendszeresen bonyolítunk le nyári tehetségfejlesztő, tehetséggazdagító táborokat. Tudásmegosztásra irányuló szakmai műhelyfoglalkozások megszervezésében együttműködünk partnereinkkel, valamint magunk is szervezünk szakmai workshop-ot a tehetségfejlesztéshez kapcsolódó jó gyakorlatok átadása céljából.
Tanoda
A TÁMOP-3.3.9.-C-12/2 jelű pályázat beadásával esélyt kívántunk teremteni a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók közvetlenebb segítésére, felzárkóztatására. Egyesületünk megalakulásától fogva elkötelezett az alternatív pedagógiai módszerek gyakorlati alkalmazása iránt. Így számunkra a „Tanoda típusú program” szakmailag a legkézenfekvőbb eszközöket kínálja az ide bekerülő hátrányos helyzetű tanulók fejlesztéséhez, hiszen a tanoda olyan intézmény, amely iskolán kívüli foglalkozás keretében a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók, iskolai sikerességét, továbbtanulását kívánja elősegíteni, ezáltal javítva későbbi esélyeiket a munkaerőpiacon való érvényesülésre és a társadalmi integrációra.
Célunk – a továbbtanulás segítése érdekében – a tanulási hátrányok kompenzálása közvetlen és közvetett módon egyaránt. Közvetlenül az iskolai teljesítmény javításában, a konkrét tananyag elsajátításához szükséges háttérismeretek, kompetenciák és készségek erősítésével, különféle alternatív pedagógiai módszerek alkalmazásával, közvetetten pedig a diák személyiségének minél teljesebb kibontakoztatásával, önismeretének fejlesztésével, pozitív önképének erősítésével járulhatunk hozzá a fenti célhoz. A tanoda tehát a tanulás helye, a lemaradások leküzdésének színtere, egy továbbtanulásra motiváló közösség, olyan hely, ahol a mai iskoláétól merőben eltérő hatásrendszer éri a gyereket, egy intézmény, amelyet önként vállalt közösségként, családként él meg az ott tanuló gyerek.
Támogató tevékenységünk
Egyesületünk 1996-tól, megalakulásától támogatja a rászoruló, hátrányos helyzetű gyermekeket. A támogatás számtalan formáját alkalmazzuk, programjainkon való ingyenes részvételtől kezdve, beteg gyermekek gyógykezelésének támogatásán keresztül a felsőoktatásban tanuló, hátrányos helyzetű diákok számára történő ösztöndíj folyósításáig. Karácsony közeledtével minden esztendőben karácsony-váró jótékonysági programot szervezünk, ehhez kapcsolódó adománygyűjtéssel kiegészítve
Munkánk kiemelkedően fontos területe a hátrányos helyzetű gyermekek re- szocializációjának elősegítése, a magatartási és mentális zavarok feltérképezése, a gyermeki személyiség fejlesztése, illetve az egyes készségek kifinomítása. E célkitűzések gyakorlati megvalósítását családsegítő központokkal, gyermekjóléti szolgálatokkal, gyermekotthonokkal történő együttműködésünk során, továbbá a pályázati lehetősségek kiaknázásával igyekszünk realizálni. A cél szerinti tevékenységünk bevételeiből származó pénzeszközök nagy részét e hátrányos helyzetű réteg támogatására fordítjuk. 2008-tól minden évben saját pályázatot is kiírunk erre a célra, emellett folyamatosan keressük a támogatási formák bővítésének lehetőségeit.
Évek óta támogatunk olyan intézményeket, melyek szűkös anyagi lehetőségeik miatt nem képesek biztosítani szabadidős programokon való részvételének anyagi feltételeit. Ezeket a gyermeket egyesületi kereteken belül évről évre saját forrásból igyekszünk támogatni úgy, hogy rendezvényeinken, táborozásainkon díjmentesen vehetnek részt. A cél szerinti tevékenységből származó bevételeinkből beteg gyerekek gyógykezeléséhez is hozzájárulunk.