A tehetség szó hallatán legtöbbször olyan emberekre gondolunk, akik valamiben kiemelkedő teljesítményt nyújtottak, valamiben nagyot alkottak, mint egy híres sportoló, zenész vagy tudós. De vajon miről ismerjük fel a tehetséges gyereket? És ha valóban tehetséges, szülőként mi a teendőnk?
Erről olvasható beszélgetés Gyarmathy Évával a Tehetségfejlesztés – Lehetőségek kezdőknek és haladóknak című új könyvének megjelenése kapcsán, a KÖLÖKNET-en.
Gyarmathy Éva pszichológus, lélektani szakíró. Pályafutását iskolapszichológusként kezdte, tagja volt az MTA Pszichológiai Kutatóintézetének, a Budapesti Műszaki Főiskola docense, óraadó tanárként szinte minden neves hazai egyetemen dolgozott már. A magyarországi Diszlexia Központ és az SNI Tehetségeket Segítő Tanács megalapítója.
A cikk az alábbi linkre kattintva érhető el a KÖLÖKNET-en:
A tehetséges gyermeknek nagyobb szabadság kell
Tehetségfejlesztés
Lehetőségek kezdőknek és haladóknak
Dr. Gyarmathy Éva
Gyarmathy Éva közvetlen hangvételű, szellemes stílusban megírt ismeretterjesztő könyvében a tehetség jelenségeinek széles spektrumát mutatja be. Közérthetően tálalja a tehetség fogalmának és természetének friss, agybiológiai, társadalomtudományi és pszichológiai kutatási eredményeit, melyből azt a tanulságot vonja le, hogy a tehetségekhez való viszonyulásunk – a hétköznapokban és a tehetségfejlesztéssel foglalkozó pedagógiában is – igen nagy részben téves, és mind a tehetség azonosítását, mind útjának egyengetését más alapokra kell helyeznünk.